Aby wykorzystać siłę mięśni do napędzania roweru, niezbędny jest mechanizm korbowy, zwany także korbą rowerową. Mocowany przez wkład suportu, powinien być z nim kompatybilny. Należy również dobrać długość ramion korby do długości nogi. Korby mogą mieć jedną zębatkę, jak w napędach 1x stosowanych w rowerach MTB, dwie zębatki stosowane najczęściej w rowerach szosowych i górskich, oraz trzy zębatki, które zwykle pozwalają osiągnąć szeroki zakres przełożeń w tańszych rowerach górskich, a także w rowerach trekkingowych i crossowych. Duże znaczenie ma wielkość samych zębatek, która ma wpływ na to, z jaką łatwością będzie można pokonać strome podjazdy czy jak bardzo będzie można się rozpędzić na płaskim. Odpowiednie efekty w tym zakresie można uzyskać, dopasowując korbę i kasetę rowerową, mając na uwadze preferowany styl jazdy i teren.